25 Şubat 2016 Perşembe

EnglishTime Şikayetim Nasıl Sonuçlandı?

1 ayımı zayi oldu!

Öncelikle EnglishTime Kadıköy Şubesi almadığım eğitimin KDV'sini alsa da; geri kalan 2.208 TL'mi aldığımı belirteyim. Kimin hakkı kime geçti ise zehir zıkkım olsun!

Peki süreç nasıl ilerledi, ben EnglishTime'dan paramı nasıl aldım?

Öncelikle tüm süreçleri dijital ortamda maille kayıt altına aldım. Sizde bu gibi veya farklı kurumlarla olan tüm yazışmalarınızı mail üzerinden gerçekleştirin. Elden para vermeyin!

Kursiyerlik çerçevesinde yasal haklarımı kullanırsam paramı nasıl alacağımı Twitter'dan özel mesaj yolu ile merkez ofise yazdım. Sosyal medyayı "adalet divanı" ya da "linç medyanı" olarak görmeden sorunumun ilgili kişilere iletilmesini ve benimle hızlıca iletişime geçilmesini defalarca istedim.

İlk başta paramı iade edemeyeceğini söyleyen EnglishTime uğraşlarım sonucu paramı karşılıklı imzalayacağımız bir ibraneme ile (EnglishTime'ın ilettiği ibranemeyi tandık bir avukat arkadaşım revize etti ve anlaştık) paramın ödenmesi karşılığında kurum ve ben haklarımızdan feraget ettik. 

Paramı yatırmaları gereken günden 3 gün sonra para hala yatmayınca. Ben de Twitter üzerinden EnglishTime'a son mesajımı attım. Pazartesi günü polislerle ve avukatlarla geleceğimi belirttim. Sonra öğrendimki ilgili kişi tatildeymiş ondan gecikmiş! Bla bla... Param 3 saat sonra hesabıma yine Kadıköy English Time Yöneticisi'nin araması ile yattı.

Bu arada ben bu durumu günlerce twitlerken öğrendim ki; sadece ben değil yüzlerce kişi farklı durumlarla EnglishTime şubelerinden şikayetçi. Hatta öğrendiğim kadarı ile EnglisTime Kadıköy hala öğrencilerine taahüt ettiği kitapları vermemiş.

Son olarak bilmenizi isterim ki; sosyal medya kriz yönetimi ve olayın duyulması için elbette etkili bir iletişim aracı ancak aslolan yaşadığınız durumun hukuksal sonuçlarını hızlıca öğrenmeniz ve ilgili yasal kurumlarla başvurmanız: Kaymakamlık Hakem Heyeti, BİMER ve Savcılık.

UYARI:

Her ne şekilde olursa olsun; haklı olduğunuza, kurumların sorumluluk ve taahütlerini yerine getirmediğini düşünüyorsanız saygı çerçevesinde hakkınızı aramaktan vazgeçmeyin!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder